Friday, January 9, 2009

Selamatkan Palestin! Jihad Fi Sabilillah

Salam
Alangkah hibanya andaikata hati kita tidak bergolak dgn apa yg berlaku di Palestin . Alangkah mewah dan mudahnya utk kita makan di sini hingga pembaziran pun tak rasa apa-apa sedangkan ada anak2 kecil di Palestin yg tak makan sehingga 5 hari.....mengikat perut dgn kain dan batu, mengenangkan kembali kita pada kizah Rasulullah saw dan para sahabat yg diboikot oleh kaum musyrikin di Mekah dahulu.
Susah agaknya utk kita tinggalkan burger McDonald, kopi Starbucks, ayam KFC, Milo (Nestle) sebab nikmatnya makanan2 ini utk kita sedangkan mereka di Palestin nak merasai nikmat air seteguk pun amat payah. Jadi apakah yg boleh kita lakukan? Marilah kita JIHAD FISABILILLAH !!!
Kita tak mampu nak angkat senjata, kita tak mampu utk berperang jadi marilah kita usaha berdoa setiap kali lepas solat lima waktu, solat hajat berdoa utk diberikan kekuatan kepada para mujahidin di Palestin, diberikan kesabaran kepada saudara2 Islam kita di Palestin.
Marilah kita keluarkan wang sebanyak mana yg kita mampu utk pengorbanan dan bantuan kemanusiaan kepada mereka. Pengorbanan walaupun hanya meninggalkan " 1 burger McDonald" membawa erti yg amat besar kepada saudara muslimin kita di Palestin.
Sesungguhnya hanya LAKNAT ALLAH yang paling layak untuk para Yahudi kafirin. Semoga Allah menghantar tentera Ahzab ke bumi Palestin. Amiin ya Robbanal 'alamiin.
"Orang-orang kafir Yahudi dari Bani Israil telah dilaknat melalui lisan Nabi Daud dan Nabi Isa ibni Maryam. Yang demikian itu disebabkan mereka MENDERHAKA dan selalu MENCEROBOH" (Al Maidah :78)
Telah Allah nyatakan dlm Al Quran tentang perangai kaum Yahudi kafir yg suka menderhaka dan menceroboh hak orang lain. Mereka ini memang telah disumpah oleh Nabi Daud dan Nabi Isa semenjak dahulu lagi.
"Maka (Kami laknatkan mereka), disebabkan mereka melanggar perjanjian setia mereka, dan mereka kufur ingkar terhadap ayat-ayat keterangan Allah dan mereka membunuh nabi-nabi tanpa (alasan) yang benar dan mengatakan: "Hati kami tertutup." Bahkan, sebenarnya Allah telah mengunci mati hati mereka karena kekafirannya, karena itu mereka tidak beriman kecuali sebahagian kecil dari mereka." (An Nisaa : 155)
Akibat perbuatan laknat mereka yg suka melanggar perjanjian dan membunuh ramai nabi dan rasul, maka Allah telah kunci hati mereka kecuali sedikit drp mereka yg diberikan hidayah utk beriman. Jadi, marilah kita jihad fi sabilillah untuk menentang Yahudi laknatullah berdasarkan kemampuan masing-masing.
Wassalam

No comments: